بخشی از صحبت های آیو با مجله ی Big Issue Korea
— من در حال حاضر در حال نوشتن آهنگی بر اساس این جملم "اون تصمیم گرفته که به جای گل مثل یک هاگ زندگی کنه".
آخرین چیزی که نوشتم این بود: "من فقط می خوام باد رو قلقلک بدم و الان پرواز کنم. من فقط میخوام الان خودم باشم.
— این روزها وقت کمی دارم که به این فک کنم که الان تو چه وضعیتیم. اول از همه استراحتم رو تموم کردم lol، باید درام جدید رو فیلمبرداری کنم و دارم برای آلبوم جدید آماده میشم، بنابراین این مدت سرم خیلی شلوغه. هر روز من کارای روزانم رو کامل انجام میدم ... فقط روی کار تمرکز میکنم و فکر میکنم "ماموریت بعدی چیه؟"
— یادم میاد موقع فیلمبرداری دریم توی زمینسبز خیلی خندیدم. سر صحنه به قدری فان بود که این حسو میداد داریم شوعه <The Game Caterers> رو هر هفته فیلمبرداری میکنیم.
—آیو درباره نقشش توی درام جدیدش گفت:
"من نقش Ae Soon رو بازی میکنم، دختری که در ججو زندگی میکنه. من فکر میکنم این داستان، یک دوره ی طولانی رو روایت میکنه. ما به تازگی فیلمبرداری رو شروع کردیم و من تحت تأثیر تیم سازنده، هنری و کارگردانی هستم که فیلمنامه رو زنده کردن. من خیلی افتخار میکنم که بخشی از این پروژه منحصر به فردم."
— این فیلم اولین فیلم بلند آیوـه. کارگردان لی بیونگ هیون در صحنه فیلمبرداری چطور بود؟
🐥: با فیلمبرداری < بروکر > همراستا بودش. از اونجایی که ما ابتدا فیلمبرداری < Dream > رو شروع کردیم و سپس < Broker > رو شروع کردیم، اما حتی بعد از بروکر هم فیلمبرداری < Dream > رو ادامه دادیمش. از نظر جدول زمانی (تایم لاین) ، < Broker > در < Dream > فیلمبرداری شد. برای <رویا>، ویژگیهای متمایز کارگردان لی بیونگ هون در صحنه فیلمبرداری وجود داشت. سوالی که من اغلب در حین فیلمبرداری از بازیگرهای سونبه می پرسیدم این بودش که "آیا مجموعه های فیلمبرداری معمولاً اینطورین؟" (میخنده) اون (کارگردان) کسیه که نقشه روشنی در ذهنش داره و می گوید: "اوکی، کات" با قاطعیت.
—آیا سخت بود که بتونی خودت رو سریع به کار کردن با تیم عادت بدی؟
🐥: یادم میآید که فیلمبرداری در ابتدا چگونه بود. در فیلم، این صحنه زمانی است که سو مین برای اولین بار ظاهر میشه و من در مورد اینکه آیا این کار رو اینطور یا آنطرف انجام بدم فکر کردم. و قبل از رفتنم خیلی آماده شدم. به خودم آمادگی ذهنی دادم چون که دیالوگ طولانی بود پس احتمالاً فیلمبرداری دیر به پایان می رسید. اما ما ساعت 9 صبح فیلمبرداری را شروع کردیم و قبل از ناهار تموم شد. اگر تصویری رو که کارگردان داره ثبت کنیم، فکر میکنین که فیلمبرداری سریع انجام شده اما این سرعت در زمان فیلمبرداری درام به ندرت اتفاق میفته، بنابراین حتی وقتی شنیدم که می گویند فیلمبرداری تمام شده است، پرسیدم مطمئنین که فیلمبرداری ما تموم شده؟" من کسی هستم که مدتی طول می کشد تا با دیگران گرم بگیرم، پس در ابتدا رفتار سردی داشتم. همچنین، سوجون- شی خیلی انعطاف پذیره و فردی با توانایی شگفت انگیزی برای ارتباط با هر محیطیه. از این رو، در ابتدا احساس نگرانی کردم که من از توانایی خودم برای همکاری با بقیه عقب مونده بودم. صحنه فیلمبرداری سریع بود، پر از قطعیت، شلوغ و لذت بخش بود. شخصاً برای من، این فیلمی است که روحیه من رو هم زیرو رو کرده.
— کارگردان لی بیونگ هیون تمایل داره متنهایی بنویسه که در مکالمات روزانه استفاده نمیشن، اما شخصیت یک فرد رو نشان میدن. مخصوصاً، خطوط سو مین واضح ترین مثال هستن.
🐥 : من تمام سطرهام رو حفظ کردم اما در عین حال تحت فشار بودم تا با ریتم فیلم همراه بشم. در ابتدای فیلمبرداری کارگردان پیشنهاد کرد که سه برابر سریعتر از آن (سرعت همیشگی من) صحبت کنم. او سطرهای سو مین رو خوند و من همون موقع فکر کردم، "آه، پس این سو مینه!" و این به من کمک کرد تا حال و هواشو پیدا کنم. کارگردان در مورد آنچه که می خواستش کاملا با ما واضح بود، بنابراین این قطعه ای از کار بود که من روی پل سنگی که کارگردان قرار بود از روش عبور کنه کوبیدم (منظورش اینه که پازل رو تکمیل کرده). به نوعی ، این یه فرایند تولیدی بود که من بیشترین کمک رو از کارگردان دریافت کردم.
—چه چیزی در مورد < رویا > برای شما جذاب بود ؟
🐥: من متوجه شدم که (فیلم دریم متفاوته) بعد از مای آجوشی و هتل دل لونا که همشون دارای داستانی در پشت صحنه بودن. یعنی من از بازی کردنِ شخصیت هایی که داستان پشت سر آنها یکی پس از دیگری معلومه، خسته شده بودم؟
احساس می کردم که نیاز دارم به یک شخصیت بدون داستان که بازی کنم و سومین در < رویا > کسی بود که کمترین داستان برای او وجود داشت. فکر می کنم منتظر شخصیت ساده ای بودم.
سومین به طور غریزی و حسی عمل می کنه، فوراً اونچه که به فکرش میرسه رو میگه و کسیه که دقیقاً همون شکلیست که به نظر می رسه. این شخصیه که اون هست.
منبع: @IRdlwlrma